> تدوین برنامه استراتژیک بیمارستان با هدایت تیم مدیریت اجرایی بیمارستان
> تعیین و نشر بیانیه رسالت بیمارستان در سطح واحدهای مختلف بیمارستان
> تدوین برنامه بهبود کیفیت فراگیر بیمارستان در موضوعات بالینی و غیر بالینی (مدیریت، امور مالی، خدمات پزشکی، خدمات پرستاری، خدمات عمومی و پشتیبانی، خدمات پاراکلینیک)
> هماهنگی و یکپارچه سازی فعالیت های بهبود کیفیت در بیمارستان
> پایش مستمر برنامه بهبود کیفیت، داده ها، اقدامات و مداخلات مدیریتی از طریق تحلیل شاخص ها
> تدوین سیستم ها و فرایندهای بیمارستان منطبق بر اصول بهبود کیفیت طراحی شده
> تدوین شاخص های مهم عملکردی اختصاصی، فابل اندازه گیری، قابل دستیابی و زمان دار جهت فرایندهای مختلف بیمارستان
> تهیه گزارش سالیانه برنامه بهبود کیفیت بیمارستان
> تدوین برنامه عملیاتی سالیانه، پیشبرد، هماهنگ و یکپارچه سازی برنامه های بهبود کیفیت، ارتقای ایمنی بیمار در راستای الگوی اعتبار بخشی
> تصویب و ابلاغ خط مشی و روش های دریافتی از واحد های مختلف بیمارستان
> هماهنگی برگزاری کمیته های بیمارستان و رهگیری اجرای مصوبات
> ابلاغ و هماهنگی در اجرای راهنماهای طبابت بالینی در سطح واحدهای مختلف بیمارستان با هماهنگی گروههای آموزشی
> نظارت بر فرایند مراقبت از بیمار از بدو ورود به بیمارستان تا لحظه ترخیص و پیگیری "رضایت بیماران" از خدمات بیمارستان